X
تبلیغات
رایتل
  گروه ریاضی راهنمایی ناحیه یک استان قزوین
این وبلاگ توسط گروه ریاضی مقطع راهنمایی ناحیه یک استان قزوین طراحی شده است
شنبه 22 دی‌ماه سال 1386
ایجاد انگیزه در آغاز درس مضرب ها

 

ایجاد انگیزه در آغاز درس مضرب ها

 

 

به نام مهربان جاوید با سلام به حضور دوستان برای ایجاد انگیزه در درس

مضرب ها من معمولا کلاس را با یک یازی با بچه ها شروع می کنم . از دوستان و همکاران عزیز خواهش می کنم که در مورد این روش نظر بدهند و معایب و مزایای اون رو بفرمایند .

 

دانش آموزان عزیزم قبل از این که امروز درس بدهم می خوام اول با هم یه

بازی قشنگ رو انجام بدیم ( این جمله موجب می شه دانش آموز ذهنش به سمت بازی بره و در حین بازی درس رو بفهمه ) بازی هپ هپ به بچه ها توضیح می دهیم که شماره ی هر کسی به جدول ضرب 5 رسید باید بگه هپ .

 

 از خودم شروع می کنم 1، نفر بعد می گه 2 ،نفر بعد 3 و ... نفر پنجم می گه هپ ( اگه نگفت خب بازنده است ) خلاصه بازی ادامه پیدا می کنه تا نفر دهم که می گه هپ و پانزدهم هپ ... حالا میگم آن گروهی که هپ شدند دستاشون بالا برند و بگن عدد هاشون چند بود من داخل آکلاد پای تابلو بنویسم . بعد با همین روش میرویم سراغ مضرب های 2 و بعد 3 و .... و الان پای تابلو مجموعه مضرب های 5 و 2 و .... نوشتیم حالا به اونها می گیم که مجموعه ها رو نگاه کنند ببینند چه اتفاقی افتاده که خودشون به راحتی ( حتی بچه ی ضعیف کلاس ) جواب می دهند که مثلا 5 رو در اعداد طبیعی ضرب کردیم تا این گروه به دست اومده . 

 

خلاصه بعد راجع به وی‍‍‍‍‍‍زگی های مضرب ها حرف می زنیم که مثلا ؛ دوستان عزیزم ما تا چه عددی می تونیم این بازی رو ادامه بدیم که براحتی جواب میدن هرچه چقدر بخواهیم می تونیم جلو بریم یعنی انتها نداره .

 

بعد از یکی می خوام که مجموعه ی مقسوم علیه های همان اعدادی که پای تابلو نوشته شده رو بگه تا من بنویسم بعد ازشون می خوام که ( حالا، دختر خوب ، قیافه ی ریاضیدانها رو به خودت بگیر یعنی خوب با دقت به سئوال من توجه کن و در موردش فکر کن و با دقت جواب بده )فرق مجموعه ی مقسوم علیه ها و مجموعه ی مضرب های یک عدد در چیه هست ؟ و به این ترتیب دانش آموز تفاوت اونها رو احساس می کنه و احتمالا خیلی دیر یادش می ره .                 تجربه یک معلم

 


عناوین آخرین یادداشت ها
خوش آمدید
آرشیو
موضوع بندی
عضویت کاربران بلاگ اسکای
نام کاربری
تعداد بازدیدکنندگان : 72738